۷ راز عکاسی با موبایل!
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که در مواجهه با یک صحنه زیبا ، اولین واکنشمان، بیرون آوردن تلفن همراه از جیب و روشن نمودن دوربین آن است. اما ممکن است نتوانید تصویر مطلوب خود را ثبت کنید و فرصت را به راحتی از دست بدهید.اگر هنوز هم از آن دسته افرادی هستید که گمان می کنند با دوربین تلفن همراهشان نمی توانند تصاویر زیبایی ثبت کنند، دعوت می کنم که سری مطالب  عکاسی با موبایل دنبال کنید. چنانچه به قدرت تلفن همراهتان در ثبت یک تصویر زیبا باور دارید، با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای ثبت بهتر این لحظه ها در آتلیه عکاسی بارداری به شما بیاموزیم.

 

 ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی اهمیت بسیار بالایی دارد. یک عکس در آتلیه بارداری خوب در درجه اول دارای یک ساختار منظم و به عبارتی یک ترکیب بندی زیبا است. یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از عکس های ما با آنچه که انتظار داشتیم تفاوت دارد ، عدم وجود یک ترکیب بندی درست و مناسب است. دوربین تلفن همراه ، محدودیت هایی دارد، اما راهکارهایی وجود دارند که به وسیله آنها می توانید تصاویر مطلوبی ثبت نمائید:

 هرچه اضافی است، حذف کنید

گاهی یک سوژه مناسب برای عکاسی پیدا می کنیم که در محیط پیرامونش کوچک به نظر می آید. لازم است در چنین موقعیتی، کمی به سوژه تان نزدیک شوید تا سوژه تان حجم بیشتری از کادر را اشغال نماید. پشت زمینه های اضافی را حذف کنید و تنها به سوژه تان توجه کنید.

 نقاط طلایی را دریابد

پیشتر برایتان از نقاط طلایی در کادر گفتیم. اگر به زیباترین عکس های تاریخ نگاهی بیاندازید، مهمترین عنصر در ترکیب بندی هایشان ، وجود سوژه یا تقسیم فضا توسط نقاط طلایی است. به طور مثال اگر قصد داشته باشیم از یک شاخه گل عکاسی کنیم ، بهتر است آن را در یکی از نقاط طلایی قرار دهید و ساقه آن را در امتداد نقطه دیگری قرار دهید. برای اینکه بهترین استفاده را از این نقاط ببرید بهتر است که کادر هایتان را به فضاهای یک سوم تقسیم کنید و سوژه را در یکی از این کادر ها قرار دهید. استفاده از grid در اپلیکیشن عکاسی تلفن همراه ، تا حد بسیاری به شما کمک می کند.

 فضای منفی به اندازه فضای مثبت اهمیت دارد

فضای منفی به فاصله میان سوژه ها گفته می شود. به طور مثال فضای پشت زمینه میان نرده های بالکن یا فضای میز غذایتان ، به عنوان یک فرم مجزا به اندازه سوژه های عکستان اهمیت دارند. سعی کنید فرمهای فضای منفی را هم ببینید به آن ها شخصیت بدهید و در کنار فرم های اصلی تان بچینید. فراموش نکنید که یک تصویر زیبا زمانی زیبا است که همه چیز در آن زیبا باشد.

 از خطوط پیروی کنید

فرمهای اشیا پیرامون ما دارای خطوط بسیاری هستند که چیدمان آنها در یک کادر ، نگاه بیننده را هدایت میکند. این خطوط را جدی بگیرید. از آنها استفاده کنید تا به اهمیت تصویرتان بیافزایید. به طور مثال دیوارها در یک عکس دکوراسیون ، تبدیل به خطوطی در پرسپکتیو می شوند و نگاه بیننده را به عمق تصویر هدایت می کنند. اگر قصد دارید در یک عکس خانه تان را بزرگتر نشان بدهید، بهتر است از این خطوط پرسپکتیو بیشتر استفاده کنید تا فضای عکستان از تخت بودن خارج شود و کمی عمق به فضا ببخشید.

رنگ ها به عکس حس می دهند

همانگونه که چیدمان فرم ها در یک کادر به عکس زیبایی می دهد ، چیدمان رنگ ها نیز به عکس حس می دهد. اگر از چیدمان روی میزتان عکاسی می کنید سعی کنید تناسبی بین رنگ ها رعایت کنید. این رنگ ها با بینندگان حرف می زنند. از ترکیب رنگ های مکمل بیشتر استفاده کنید تا تصویرتان شفاف تر و با کیفیت تر جلوه نماید. حتی گاهی رنگ ها را حذف کنید و عکستان را سیاه و سفید بگیرید. به خصوص زمانی که نور در تصویرتان بسیار زیاد است.

زاویه های خاص تری انتخاب کنید

تلفن های همراه سبک و کوچک هستند و به همین دلیل ، به راحتی می توان آن ها را در زوایای خاصی قرار داد. گاهی ریسک کنید و عکس جذاب تری بگیرید. بینندگان در مواجهه با تصویری که برایشان غریب تر است و نحوه ثبت آن برایشان نامفهوم است، کنجکاو تر اند. اگر دوربین را به کنار دیوار بچسبانید و از مبل گوشه خانه تان عکس بگیرید به مراتب عکس خاص تری خواهید داشت تا اینکه از روبرو بایستید و سعی کنید همانچه که می بینید را عکاسی کنید.  برای یافتن زاویه مناسب گاهی لازم است فرصت بیشتری صرف کنید. خیلی از اشیاء ساده در کنار ما ، وقتی از بالا عکاسی می شوند بسیار زیبا تر دیده می شوند. به این دلیل که در کنار فرم های دیگر ، شکل نو و فرم جدیدی پیدا می کنند.

شاید خیلی از تصاویری که تا امروز متوجهشان نبودید، منتظر اند تا شما دوربین تلفن همراهتان را روشن کنید و عکس های زیبایی از آن ها ثبت کنید.

منبع:

چیدانه





:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: